Veelgestelde vragen


Algemeen


Slimvergeleken is een onafhankelijk platform dat offertes vergelijkt voor het repareren van jouw smartphone. Op basis van de door jouw ingevulde gegevens krijg je aanbiedingen toegestuurd in de vorm van offertes. Deze aanbiedingen zijn afkomstig van bedrijven die gevestigd zijn binnen 20km van jouw opgegeven adres.


Slimvergeleken zorgt ervoor dat jij de beste deal krijg op basis van prijs, afstand en reviews van andere gebruikers. Daarnaast bieden wij de garantie dat jouw smartphone gerepareerd wordt wanneer je de keuze hebt gemaakt om via ons platform een reparatiebedrijf uit te kiezen.


Kortom; een vergelijkingssite voor smartphone reparaties.

Slimvergeleken is onafhankelijk en is bedoeld om jou te voorzien van de beste deal uit jouw regio. Wij willen niet dat jij teveel betaald voor het repareren van jouw telefoon, daarom zetten wij netjes alle prijzen voor jou naast elkaar. Makkelijk en snel de beste deal voor het repareren van jouw smartphone.

Slimvergeleken zorgt ervoor dat alleen gecertificeerde reparatiebedrijven zijn aangesloten die voldoen aan een aantal belangrijke kwaliteitseisen. Aan de hand hiervan zullen de beste deals naar voren komen voor het repareren van jouw smartphone. Nadat jij de beste deal hebt gekozen en via Slimvergeleken deze deal hebt veiliggesteld door de betaling te doen, is de rol van Slimvergeleken volbracht. Je wordt daarna in contact gebracht met het reparatiebedrijf die garant staat voor het repareren van jouw smartphone.

Slimvergeleken kost niks, sterker nog je bespaart gemiddeld 25% op je reparatie als je prijzen vergelijkt via ons platform. Je betaalt uiteindelijk voor het repareren van jouw telefoon, maar de aanvraag en het ontvangen van offertes kost voor jou helemaal niets.


Prijzen vergelijken


Het vergelijken van prijzen werkt heel simpel. Jij vult jouw merk en type van de smartphone in, daarna vragen wij om jouw adresgegevens in te vullen. Aan de hand van deze informatie krijg jij binnen een straal van 20km verschillende prijzen van reparateurs uit de buurt. Indien er een goede deal voor jou tussen zit, kan je deze kiezen en direct afrekenen om de garantie te hebben voor de beste prijs. Daarna kan je contact opnemen met het betreffende bedrijf om jouw smartphone te laten maken.


Je kunt ook direct naar de reparatie winkel toe gaan maar wij adviseren om eerst even contact op te nemen voor het maken van een afspraak. Zo voorkomen we teleurstellingen.

Wij gebruiken de persoonsgegevens alleen voor het zoeken van reparatiebedrijven bij jou uit de buurt. Op deze manier kunnen wij alleen passende bedrijven aan jou koppelen. Uiteraard zullen wij zeer veilig met jouw persoonsgegevens omgaan. Kijk voor meer informatie ook naar ons privacy- en cookiebeleid

Nee, het is niet verplicht, maar het is wel heel erg handig. Door het toevoegen van foto’s kunnen de reparatiebedrijven een betere inschatting geven van de kosten voor het repareren van jouw smartphone. Heb je dus foto’s, schroom niet om deze toe te voegen. Hoe meer informatie de reparatie bedrijven ontvangen, hoe beter!

Wij geven de garantie dat wanneer jij een keuze hebt gemaakt voor een van de door ons aangeboden offertes, jouw smartphone ook gerepareerd wordt. Deze afspraken zijn wij aangegaan met al onze reparatiebedrijven waardoor wij hier garant voor kunnen staan. Indien dit, door wat voor reden, niet gebeurd zorgen wij dat jij jouw geld netjes weer geretourneerd krijgt. Kijk voor meer informatie ook naar onze algemene voorwaarden


Offertes


Nee, het doen van een aanvraag voor het repareren van jouw smartphone is geheel gratis en vrijblijvend. Indien er geen goede aanbieding tussen zit, heb jij alle recht om alle aanbiedingen af te slaan. Indien je wel kiest voor een aanbieding via Slimvergeleken kan je ervoor zorgen om deze direct veilig te stellen door direct de betaling te doen.

Dan willen wij jou bedanken voor de aanvraag en ben je in het vervolg weer net zo graag welkom. Geen kosten of andere verplichtingen waar u aan vast zit.

De reparatiebedrijven hebben maximaal 24 uur de tijd om een aanbieding te doen. Jij wilt echter zo snel mogelijk weten waar jij aan toe bent. Bij veel voorkomende reparaties hebben de reparatiebedrijven al standaardprijzen ingevoerd, dit betekend dat de offertes direct na de aanvraag al binnen kunnen stromen. Zorg daarom ook voor zo veel mogelijk informatie bij het doen van de aanvraag. Aan de hand hiervan worden de aanbiedingen gedaan.

Dit is erg afhankelijk van het aantal bedrijven dat is aangesloten binnen 20km van het door jouw opgegeven adres. Daardoor kan het aantal offertes per aanvraag erg verschillend zijn.


Betalen


De reden hiervan is om jou te voorzien van de beste deal en de mogelijkheid om deze direct veilig te stellen. Nadat jij gekozen hebt voor de beste deal kan je deze direct veilig stellen door te betalen. Het enige wat dan nog hoeft te gebeuren is het repareren van de smartphone, simpel toch?

Nee, je betaalt niks extra’s bij Slimvergeleken. Doordat de verschillende bedrijven hun prijzen doorvoeren bestaat er concurrentie. Dit betekent dat de bedrijven hun allerbeste prijs invoeren en jij gemiddeld 25% minder betaald als je je smartphone reparatie via Slimvergeleken kiest.

Ja, Slimvergeleken werkt alleen met smartphone reparatiebedrijven die een minimale garantie geven op de reparatie. Daarnaast garanderen wij ook dat jij de garantie krijgt dat jouw smartphone gemaakt wordt indien je gekozen hebt voor een reparatie bedrijf via Slimvergeleken.


Mijn account


Je ziet jouw persoonsgegevens in jouw account, deze kan jij ook wijzigen hier. Daarnaast zie je een overzicht van jouw aanvraag en de ingezonden offertes van de reparatiebedrijven. Indien je al gekozen hebt voor een bepaalde offerte, staat deze onder het kopje “mijn bestellingen”.

Tip van ons, als jij deze niet hebt veranderd in jouw account, is de gebruikersnaam het door jouw ingevoerde e-mailadres. Als deze tip niet heeft geholpen, klik dan op ‘wachtwoord vergeten’ onder de invulvelden waar je normaliter inlogt.

Niet getreurd, klik op ‘wachtwoord vergeten’ onder de invulvelden waar je normaliter inlogt. Je krijgt een e-mail van ons waar je jouw wachtwoord opnieuw in kunt stellen.

Dit kan heel simpel rechtsboven op onze website. Nog geen inloggegevens? Deze krijg je na het plaatsen van een aanvraag toegestuurd in jouw e-mail inbox.


Reparatiebedrijven


Nee, wij kiezen onze partners zorgvuldig uit aan de hand van een aantal kwaliteitscriteria. Wij willen alleen de beste reparateurs voor jouw toestel en zijn er bij gebaad dat jouw toestel door vakmensen wordt gerepareerd.

Slimvergeleken werkt alleen met de beste reparatiebedrijven. Alle bij Slimvergeleken aangesloten reparatiebedrijven moeten voldoen aan een minimale garantie van drie maanden op de uitgevoerde reparatie. Daarnaast moeten zij garanderen dat zij alleen werken met officiële onderdelen van het betreffende merk telefoon en minimaal een jaar staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.


Verzekering


Dat hangt af van de verzekering waarbij je bent aangesloten. Sommige verzekeraars willen dat je de schade laat maken bij een door hun geselecteerd reparatiebedrijf. Welke bedrijven dit zijn kunnen wij jou niet vertellen. Hiervoor adviseren wij om contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij.